måndag 23 november 2009

091122



Så tråkigt när inte det finns någon snö, för hur ska man annars kunna åka spark?
Var i Söderhamn förra veckan, kul att hälsa på familj osv
Så konstig att komma tillbaka dit, även om det händer att jag saknar alla där, men på ett sätt har jag lämnat alla där.
Låter dum och elakt, men det är som om jag är inte jag där, utan någon annan. Den som bodde i Söderhamn inte allt för läge sen.
Men jag har inte samma intresse som en från min gamla hemstad har, allt känns så samma och så kämpigt.
Många i min ålder som bor i Söderhamn bara klagar och hatar staden. Men när man frågar: Varför flyttar du inte? Då kommer aldrig ett bra svar.
Min gamla chef fråga mig om jag ville komma tillbaka till staden?
Varför skulle jag vilja de? Det är en sån retorisk fråga i Söderhamn.
Ungefär som om "man har gjort världen, nu kan man komma tillbaka och skaffa familj"
Jag vet att många kommer att göra de, och gör de med glädje. Det har jag inget med att göra för fem öre. Folk får göra de bäst tusan som man vill.
Men inte jag, jag vill inte. Vet inte ens om Norrköping är min stad heller? vet inte vilken det kan vara?
Allt detta tänkande grunda sig i att jag glömde att ringa en vän, en vän som har stått mig så när under flera år.
Jag ville inte ringa bara.
Men men, jag kommer snart tillbaka till Söderhamn, kommer att blir stressigt då också som vanligt.

Inga kommentarer: