onsdag 20 januari 2010

090120


Nu när pengarna sinar iväg, så läser jag den mest underbara recept på pannkaka i Milk/Signe, snart kommer pengarna på kontot hoppas jag.

Portioner: 2


Tid: 15 min

* 2 ägg
* 1 burk kokosmjölk (400 ml)
* 2 dl mjöl
* 1 msk råsocker
* 1/4 tsk salt
* 2 bananer
* smör till stekning

1. Vispa ihop ägg, kokosmjölk, mjöl, socker och salt.
2. Slanta bananerna och tillsätt.
3. Stek små pannkakor i sparsamt med smör.
4. Servera med vad frukt du har hemma: kiwi, jordgubbar, ananas, mango, papaya, rostade kokosflingor eller cashewnötter, flytande honung, jordnötssmör, kanske en klick matyoghurt eller vaniljglass – ös på, det här är inte tillfället att visa sig från sin snåla sida.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser gott ut, men inte slår det min hemmagjorda ärtsoppa som jag ska äta i morgon

Anonym sa...

Ärtsoppa magsjuka.