tisdag 9 december 2008

081209


Håller på att kolla på "Du Levande" Av Roy Andersson.
Det jag tycker om med filmen, är man är en observerare. Har olika perpektiv med kameran. Stilla stående förstårs. Men jag har så svårt att förstå all dess symbolik som finns i filmen. Vissa kan jag hänga på, medan andra är helt oklart. Det är nog en film som bör ses flera gånger. Men det syns igeom hela filmen, hur stor perfektionnist Roy är. Det tog ändå flera år för att göra "Du Levande" Men jag måste säga, när vi hade om uppsats om Roy Andersson i skolan. Fick jag reda på att det är han som har gjort Felix-ketchup rekalmen.

I Reklamen är så typisk Roy Andersson. Att man inte har tänkt på de egentligen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy fan! Hatar det! Men igår sov jag allafall! så jag hoppas på att jag får göra det inatt också! Var smart och åkte till mamma efter jobbet igår så att Axel höll mig vaken till sov tid! Gick och la mig när han la sig :P

Anonym sa...

Har inte du en William? Du får kidnappa honom vettja :P

Anonym sa...

Wille är sjuk hosta och förskyld vågar ej varra i närheten för då blir jag sjuk med